Lærer som skriver om engasjement innenfor grunnskolen. Spesielt interessert i digital kompetanse, De Utrolige Årene og Zippys venner.

torsdag 3. november 2016

Bli en blogger!

Jeg har hatt flere stuntvisitter innenfor bloggverdenen. Men jeg har ikke blitt værende her over lengre tid. Det er kanskje nå dette skal snu? Å hvorfor skal jeg blogge?

Å ha et digitalt spor er viktig, har jeg lært gjennom moocen Smart læring. Man velge å ikke være digital. Men hva sier dette om deg? I følge Eva Bratvold gir man dacuttrykk for at man har noe å skjule. Hvorfor er du ikke her?

Å reflektere over min digitale stemme har vært en skikkelig aha-opplevelse. Jeg har konto på blogger, Facebook, Twitter, Google og alt mulig annet. Det vil altså si at jeg er der. Men jeg vises ikke. Sier ingen ting. Jeg ser andre der, følger med andre der. Bloggen min ble sist oppdatert i 2010 gjennom et annet studie innenfor digital kompetanse i skolen. På Facebook deler jeg artikler, liker andres bilder og gratulerer venner med dagen. Twitter-kontoen har kanskje 5 tweeter, og kontoen ble opprettet for maaaange år siden. Jeg er en som spiser av den digitale kaka, men bidrar ikke i bakingen.

Kanskje er det på tide å bidra til at baksten blir enda større? Jeg har iallfall nå postet mitt første blogginnlegg på 6(!!) år. Hurra for meg😅


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere