Lærer som skriver om engasjement innenfor grunnskolen. Spesielt interessert i digital kompetanse, De Utrolige Årene og Zippys venner.

mandag 5. oktober 2009

Bruk av Google Docs

Jeg har nå lest ferdig leksjonen Digital plattform. Dette med Google dokumenter må jeg ærlig innrømme at jeg ikke visste eksisterte, til jeg leste om det i DKL. Jeg har fra før av hatt blogg, benyttet meg av bilderedigeringsprogram på nettet og forskjellige andre program. Men dette med bruken av dokumenter er nytt for meg. Jeg tenker tilbake på de to første årene på lærerskolen, hvor vi hadde praksisgrupper med gruppeoppgaver. Det var så mange forskjellige versjoner av en oppgave, at det var et kjempearbeid å skulle rydde opp i teksten for å få et endelig produkt. Ved hjelp av et Google dokument, hadde vi sluppet dette. I stedet for å sende rundt dokument ved hjelp av mail, kan vi ha dokumentet liggende på nett. Der kan alle med tilgang gå inn å redigere dokumentet. Man kan da fokusere kun på redigeringen av teksten, istedet for å måtte administrere alle forskjellige tillegg til tekst fra forskjellige personer. Veldig hendig om du spør meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere