Lærer som skriver om engasjement innenfor grunnskolen. Spesielt interessert i digital kompetanse, De Utrolige Årene og Zippys venner.

mandag 5. oktober 2009

Læringsressurser

Ressurser på Internett har jeg allerede nevnt i ett innlegg her på bloggen. Dette var dog før jeg hadde lest leksjonen om tekstskaping med IKT. Det finnes som sagt mengdevis med sider på nettet som er nyttige for lærere og elever i skolen. Jeg vil først nevne siden Utdanningsdirektoratet har utformet som en idébank til fagene i grunnskolen. Dette er en god side med mange linker og inspirasjon til undervisningen.Siden kalles skolenettet.

Moava er en fin nettside hvor det er samlet mange forskjellige ressurser til lærebøkene. Moava er en side som tidligere het skoleveven.no. Den har i tillegg samlet flere nettsider under seg (123skole.no,4567skole.no og skoleressurser.no) Her ligger mange av læreverkene sine nettressurser med spill som er direkte rettet på temaene i de forskjellige bøkene. I tillegg vil jeg anbefale å se på skolebøkenes forlag å se etter de forskjellige bøkene, for mange av dem har nyttige oppgaver liggende ute for at vi skal bruke dem.

FN har laget en egen nettside som informerer barn om 1000årsmålene. Her finnes det forskjellige oppgaver for individuelt arbeid og for samarbeid. Her er det også fakta om tilstanden blant befolkningen i dag, og selvfølgelig hva vi ønsker å oppnå med 1000årsmålene.

Det finnes mange mange flere gode ressurser der ute også, så nå gleder jeg meg til å finne nye sider hos dere andre:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere