Lærer som skriver om engasjement innenfor grunnskolen. Spesielt interessert i digital kompetanse, De Utrolige Årene og Zippys venner.

mandag 5. oktober 2009

Undervisningsressurser

På nettet ligger det mengdevis med veiledninger, tips og ferdige undervisningsopplegg.Noen er laget med tanke på bruk av smartboard/fremviser(for eksempel:her). Mange forlag har også lagt ut tillegg til lærebøkene på nettet. Et eksempel på dette er Gyldendal sine sider av læreverket Multi. Dette er en fantastisk ressurs som jeg ønsker å benytte meg av, og jeg regner med det er flere der ute som også har lyst til det.

Siden det finnes så mange fantastiske sider, skulle det ha vært en nettside som samlet disse linkene.Hvor kjekt hadde det ikke vært å kunne gå inn på en side som hadde delt linkene inn etter fag, tema og trinn? Det finnes nettsider som har mange relevante linker, dette gjelder særlig skolesider som for eksempel Kampen skole i Oslo har. Denne nettsiden har en utrolig samling med linker. Likevel finnes mange fler, og ett nettsted skulle vært opprettet for dette. Nå er ikke jeg noen "digital kløpper" så jeg vet ikke helt hvordan dette kunne blitt organisert. Men den store utfordringen med å lage en slik side, er å oppdatere den. Jeg ser på mange sider med linker, og ofte eksisterer ikke linkene lengre.

Kanskje er dette noe for oss på DKL å utforme en slik? Eller utveksle linker vi vet om gjennom et forum? Hva tenker dere om dette?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere